پرداخت ۹۶۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به نیازمندان خراسان‌جنوبی 
کد خبر: 4197639
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
از ابتدای دولت سیزدهم انجام شد؛‌

پرداخت ۹۶۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به نیازمندان خراسان‌جنوبی 

مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی از پرداخت ۹۶۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به ۱۲ هزار و ۴۷۰ نفر از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد.

محمد عرب، مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی به نقل از اداره روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، محمد عرب، مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۲۹ هزار و ۲۵۸ مورد درخواست تسهیلات اشتغال‌زایی در سامانه حیات ثبت شده که از این تعداد ۲۳هزار و ۲۷۰ نفر مشاوره شغلی دریافت کردند.

وی ادامه داد: ۱۴ هزار و ۷۸۶ نفر به مبلغ یک هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی و تعداد ۱۲ هزار و ۴۷۰ نفر به مبلغ ۹۶۶ میلیارد تومان موفق به اخذ تسهیلات اشتغال‌زایی شدند.

عرب افزون بر این ۲ هزار و ۵۵۹ نفر آموزش‌های مهارتی و ۴ هزار و ۹۳۶ نفر آموزش پایدارسازی و توسعه و یک هزار و ۱۲۱ کودک و نوجوان در کلاس‌های آموزشی تابستانی و حرفه‌آموزی شرکت کردند که در این مدت یک هزار و ۲۶۹ نفر به شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی معرفی و مشغول به کار شدند.

مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این نهاد با شناسایی و ایجاد مشاغل پایدار با رویکرد کسب و کارهای خرد و خانگی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای خدمت‌گیران و رسیدن به درآمد مکفی گام بزرگی در جهت توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت بر داشته است.

وی حمایت از ۱۹ طرح دانش‌بنیان و توسعه آن نگاه معطوف به بازار در توسعه مشاغل ایجادی به منظور پایدارسازی مشاغل از رویکردهای اساسی این نهاد است، افزود: به نحوی که از ابتدای دولت سیزدهم تعداد ۸۷ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال در پلتفرم‌های باسلام و دیجی‌کالا دارای فروشگاه مجازی شدند و هم چنین این نهاد با برگزاری رویدادهای دانش‌بنیان تلاش‌ می‌کند این حلقه اقتصاد را کامل کند. 

عرب اظهار کرد: تعامل موثر با کارفرمایان در بنگاه‌های تولیدی و صنعتی، تعامل با بیش از ۱۴۳ نفر از کارآفرینان در قالب راهبری شغلی، مهارت‌آموزی و استفاده از همه ظرفیت‌های درون و برون سازمانی با هدف توسعه و نشر حرفه‌آموزی توسعه مشاغل وصنایع کوچک و کم سرمایه در مناطق محروم و روستایی به خصوص احداث نیروگاه‌های خورشیدی ۵ کیلو واتی و افزایش سهم آن در سبد اشتغال امداد همگی نشان از عزم جدی امداد در تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام
captcha